Murder in the First
The tale of one man's descent into inhumanity and another man's determination to bring him back and reveal the truth of his imprisonment. The unlikely friendship that forms between the wealthy and privileged attorney and the troubled, deeply withdrawn convict leads to a triumphant struggle marking the beginning of the end of Alcatraz as a penal institution.