A true story about a coach who discovers that it's never too late for dreams to come true. Jim Morris (Dennis Quaid) never made it out of the minor leagues before a shoulder injury ended his pitching career twelve years ago. Now a married-with-children high-school chemistry teacher and baseball coach in Texas, Jim's team makes a deal with him: if they win the district championship, Jim will try out with a major-league organization.