Twist
The history of post-World War II popular dance up to the mid-sixties is explored with the focus being on the Twist. Combining rare and often hilarious archival footage with interviews, Twist chronicles the evolution of rock and roll dance, from the time when moving hips marked you as a social degenerate, to a time when shaking your "thing" became the dance-form that rocked the world.