With her graduation from law school imminent, Veronica Mars is interviewing with prestigious New York law firms when she gets a call from ex-boyfriend Logan, who has been accused of murder. Veronica returns to Neptune to help Logan find a good defense attorney, but when she becomes suspicious of the way Logan's case is being handled, she finds herself being pulled back into a life she thought she had left behind: that of an amateur sleuth.