Little Faith
Raúl Cimas and Esperanza Pedreño star in this costumbrist comedy series that follows the daily miseries and constant micro-humiliations suffered by José Ramón and Berta, a married couple that no one -not even themselves- has much faith in.
January - February
January: The distribution of Christmas Eve leftovers is quite unequal. Berta is told that she could use a makeover. February: Berta organizes a meal to discuss unannounced visits. José Ramón takes his in-laws for a spin.
March: Berta thinks that life with José Ramón is becoming monotonous. Meanwhile, José Ramón has problems at work with some pigeons. April: Berta and José Ramón cannot go on vacation for Easter.
May: When they get stuck in a traffic jam, Pilar tells Berta everything about her life. Berta realizes that hers has lacked excitement. June: Pilar invites Berta and José Ramón to a party where he doesn't quite fit in.
July: A dinner at Pilar's house with her friend Pepelu, who lives in Thailand, makes José Ramón consider opening the relationship. August: Berta wanted to go on vacation to Thailand, but they end up in Almuñécar, like every year.
September: Berta thinks about her relationship when she notices that everyone around her has fallen in love. Ramón is worried about a misunderstanding with a beggar. October: José Ramón meets his father. The tension in the couple grows.
November: After the fight, the atmosphere at Berta and José Ramón's house becomes unbearable. December: While Berta evaluates Pilar's offer, she and José Ramón have to attend the wedding of a Romanian neighbor.