Jon Blir Bonde
Jon Almaas and his wife Ellen have always dreamed of moving to a farm. Now the dream becomes reality, but life as a farmer becomes tougher than Jon had expected.
The dream of a life in the countryside
Jon Almaas and his wife Ellen have bought a farm. Villa life in Oslo is replaced by farm idyll in Nes.
How hard can it be?
Jon enters the spring season with high confidence! How does it go when Jon has to work with a tractor and complicated equipment for the first time?
Jon juggles two jobs and has to prioritize. It is urgent to get sowing done, and when a part of the harrow breaks, it looks dark.
Ellen is making a dream of having sheep and goats a reality, but there is a lot to learn before the animals arrive. Jon is repairing fences.
The vegetables must get in the soil at Brårud farm. Jon and Ellen realize that they have taken on too much. Jon and Audun organize a festival.