Unterm Apfelbaum
Three remarkably different women come together: heritage conservator Jasmin, carpenter Tinka, and widow Frieda. Each harbors quiet doubts about whether their unlikely alliance will succeed.
Einsturzgefährdet
Three women, each as formidable as a force of nature, find themselves sharing an unusual living arrangement. Stubborn widow Frieda, meticulous heritage conservator Jasmin, and practical carpenter Tinka are thrown together in Frieda's inherited estate Heckemellersch. As they navigate their unexpected cohabitation, they each seek solace and a sense of belonging. For Tinka, the estate is a necessary refuge after her wedding plans fall apart. Jasmin too is in desperate need of a place to call home. Here they hope to find a sense of community and healing amid their personal upheavals.
When Elli visits her mother Frieda with her family, tensions reach a boiling point. Elli has rented an apartment for Frieda in Stuttgart, stretching her finances to the limit, while rooms are being renovated in their hometown of Heckemellersch. Moving boxes clutter Frieda's yard, adding to her unease about the looming changes. The weight of so much transformation unsettles Frieda, leaving her to grapple with the shifting dynamics and uncertain future that lie ahead.