Stephen King: A Necessary Evil
Born in 1947 in Maine, where he still lives, Stephen King has established himself since the mid-1970s as the king of fantasy and horror, selling more than 350 million copies of his bestsellers around the world in half a century. Long despised by literary critics, it has since won several prestigious awards such as the National Book Award.