Air Cocaine
Frank Colin speaks out about an international affair where four French citizens were arrested on their private jet in Punta Cana by Dominican narcotics. On board: 26 suitcases filled with 700kg of cocaine.
The French investigation begins during a second suspicious flight; the Dominican police infiltrate a drug trafficking group at Punta Cana airport; in March 2013, the pilots and crew are arrested in possession of 700kg of cocaine.
The mastermind of the case, Frank Colin, is arrested in Paris; after a widely publicised trial in Santo Domingo, the 4 Frenchmen are sentenced to 20 years in prison; in France and the Dominican Republic, the bold escape of the two pilots is planned.
The two escaped pilots arrive in France and continue to maintain their innocence; in their trial, they are convicted in the first instance but acquitted on appeal; mastermind Frank Colin is sentenced and imprisoned until his release in July 2022.