Alias Grace
Young American doctor Simon Jordan arrives at Canada's Kingston Penitentiary to study the perplexing mind of Grace Marks, a convicted murderer who claims to have no memory of the events.
Grace is forced out onto the streets of Toronto by her father to search for work and manages to secure a position as a maid in the Parkinson household. She makes friends with another servant, the free-spirited Mary Whitney.
Dr Jordan digs deeper into Grace's memories to learn more about James McDermott, a hot-tempered handyman whose confession helped convict her.
In 1859, Grace tries neuro-hypnosis and recalls the day of the murders in more detail. A familiar face from her past threatens to undo everything Dr Jordan has been working for.
After talking with Grace's lawyer in Toronto, a doubtful Dr Jordan returns to Kingston to observe Dr DuPont's unorthodox experiment.