Anna
Thirteen-year-old Anna lives in a world ravaged by a virus which kills adults but spares children; armed with a book left by her mother with instructions on how to survive, Anna discovers that the old rules no longer apply.
After taking care of Astor, Anna sets off in search of provisions and decides to go and look for Pietro, who lives on the shores of a lake; a gang of blues, drawn by a fire lit by Astor, turns up at the farm and forces Astor to Angelica's villa.
After the night's revelry, Anna searches for her brother, but Astor wants to stay with the blues. In attempting to escape, Anna is bitten by a viper and passes out.