Ballard
Detective Renée Ballard leads the LAPD's new and underfunded cold case division, tackling the city's long-forgotten crimes; Detective Ballard navigates personal trauma, professional challenges and life-threatening dangers to expose the truth.
Library of Lost Souls
Ballard reopens a mysterious John Doe case while pursuing justice for a councilman's murdered sister; as she navigates witnesses, politics and her demons, Ballard and her team uncover buried secrets that suggest corruption within the police force.
Haystacks
Ballard and Parker investigate housekeeper Yulia Kravetz's murder; the hunt for the serial killer's latest victim reunites Ballard with retired Detective Harry Bosch.
The 2006 death of fraternity member Nick Thatcher was initially ruled an accident; when a video goes viral accusing the fraternity of murder, Ballard and her team are forced to reopen the case.
Ballard uncovers an LAPD conspiracy with connections to a Mexican cartel; the Pearlman case heats up when clues lead to a dangerous showdown with a potential suspect.
When the team uncovers disturbing new information in the Pearlman case, they focus in on a new suspect.
Ballard's serial killer investigation takes a turn; with 72 hours to secure the case before it's transferred to homicide, the team races to find connections between the victims.