Chance
Dr Eldon Chance, a forensic neuropsychiatrist, finds himself drawn into the underbelly of San Francisco, a world of violence, shattered identities, police corruption, and sexual obsession.
Chance is both relieved and regretful after regaining his senses. Jaclyn continues her therapy, while her husband makes it known to Chance that his threatening behaviour is far from over.
Chance grows more obsessive in his desire to help Jaclyn. After agreeing to serve as D's wheelman, he must then stop D from murdering Blackstone.
Chance seeks to explain his recent behaviour by recourse to medical reasoning. Chance and D ramp up their surveillance, and Blackstone administers a brutal beating.
As he awaits the consequences of the last mission, Chance's concerns over his family's safety grow, and he begins to question the truth while spending a night with Jaclyn.