Conviction
Steele is forced to prosecute as an adult a 14-year-old boy (guest star Jordan Burt) who killed his older brother with a baseball bat; Peluso investigates a promising high school athlete charged with a hate crime against a gay man who was blackmailing him.
Finn probes the mysterious suicide of a 12-year-old girl whose mother said the child was dying of cancer; Potter's friend is arrested for cocaine possession after a birthday party they both attended.
Nick rides along with two cops, raising the suspicions of Internal Affairs; Jessica prosecutes a husband for spousal abuse while dealing with the same problem in her family.
Finn becomes involved in the decision to remove an infant with shaken-baby syndrome from life support; Potter's boss orders him to settle, but he defies him and wins the case.
Billy Desmond's routine shift at a psychiatric ward turns the system upside down; Brian Peluso's girlfriend pressures him.