Dragnet (1951)
Dragnet is an American radio, television and film series, following the exploits of dedicated Los Angeles Police Department Detective Joe Friday and his partners, created by actor and producer Jack Webb. The show took its name from the police term "dragnet", a term for a system of coordinated measures for apprehending criminals or suspects. Dragnet is perhaps the most famous and influential police procedural crime drama in American media history.