Eva Longoria: Searching for Mexico
Eva Longoria, proud of her Mexican roots, deeply connects with her second home. She explores her ancestors' lands, discovering how Mexico's rich culture and history shape its globally cherished cuisine.
Eva Longoria, a frequent visitor, reveals Mexico City's rising status as a food destination. She showcases some of her favourite spots amid the city's ever-changing culinary scene.
Eva Longoria travels to the mountains of southern Mexico and discovers the hidden magic of Oaxaca, which boasts some of the finest ingredients in the country, including chocolate, corn, tomatoes and the much-loved quesillo cheese.
Eva Longoria visits the Northeastern state of Nuevo Leon, bordering her home state of Texas. As little grows there, and with meat on every menu, inventive and resourceful chefs transform simple ingredients into culinary delights.
Eva Longoria visits the state of Jalisco, where much of what is seen is quintessentially of Mexican origin. She also discovers that the state capital, Guadalajara, boasts some of the country's most cutting-edge restaurants.
Eva Longoria explores Veracruz, the port gateway between Mexico and the rest of the world, and discovers that in its people remains a defiant spirit, still evident in their character, music and the bold flavours of their food.