Fahrenheit 451
Ray Bradbury's classic novel is infused with a decidedly 21st Century sensibility in this dazzling, high-tech thriller. In an American future where the media is an opiate, internet bots control routines, history is truncated or rewritten, and celebrity "firemen" engage in televised search-and-destroy missions to burn books and bring their owners to justice, one zealous fireman begins to question his long-held assumptions about his life's work. Michael B. Jordan stars as the fireman who has been groomed to replace his captain (Michael Shannon). After meeting a young informant (Sofia Boutella), the fireman makes a dangerous decision to assist a group of underground "Eels" in their plan to preserve the contents of thousands of classic books, arts and culture. Directed by Ramin Bahrani; written by Ramin Bahrani & Amir Naderi.