When Grandma Tanner visits the Tanner house and sees how messy it is, she invites Joey's and Jesse's mothers to come over as well. The guys' mothers threaten to move in unless the guys clean up the house.
Danny feels guilty about working long hours when Michelle first says "Da-Da" not to him, but to Jesse and Joey. He takes the girls out for a series of father-daughter outings. Meanwhile, Jesse tries to teach Joey how to be cool.