Growling Tiger, Roaring Dragon
In 3rd-century China, Sima Yi (Wu Xiu Bo) serves as a trusted advisor to Cao Wei ruler Cao Pi (Li Chen), alongside his intelligent wife Zhang Chun Hua (Liu Tao). As rival states Shu Han and Eastern Wu plot war, Cao Pi's son ascends to the throne and seeks Sima Yi's counsel. When the young emperor falls critically ill, he names a young adopted heir and appoints Sima Yi and general Cao Shuang (Du Yi Heng) as joint regents, setting the stage for a fierce power struggle. Their conflicting visions for governing the Cao Wei state create tension that threatens the dynasty's future. As political intrigue unfolds, Sima Yi strategically positions himself to potentially establish a more powerful ruling dynasty. This is a 2017 Chinese historical drama directed by Zhang Yong Xin, based on the real-life events of Sima Yi, who lived from 179 to 251 AD.