Hannibal
Before Silence of the Lambs, before Red Dragon, Hannibal Lecter was a brilliant psychiatrist in the employ of the FBI. His task: to help an unusually gifted criminal profiler, Will Graham, who is haunted by his ability to see into the minds of serial killers.
Aperitif
Unorthodox profiler Will Graham is enlisted by the FBIs Jack Crawford to catch the Minnesota Shrike, a serial killer who targets young women. When answers prove elusive, they ask noted psychiatrist Dr. Hannibal Lecter to consult on both the case and the mental strain it is causing Will.
Amuse-Bouche
Will and Jack hunt a killer who is burying his victims alive as fertilizer for his intricate garden of fungus, while Hannibal tries to shield Will from prying tabloid journalist Freddie Lounds.
Determined to give Abigail closure, Will and Hannibal travel with Abigail back home to the scene of her father's crimes.
After the brutal murder of an otherwise happy family, Will and Jack uncover a string of child kidnappings where it seems the children have turned against their parents.
The Team tracks a killer who is turning his victims into angels, while Jack deals with a personal crisis.
Dr. Abel Gideon, an inmate at the Baltimore State Hospital for the Criminally Insane, claims to be the real Chesapeake Ripper. Will and Jack set out to test his assertions.