Henry David Thoreau
Who Are We?
Henry David Thoreau pursues a career as an author, retreating to a cabin in the woods to live simply and write.
Being Alive
Thoreau finds solace in nature and writes two books at Walden Pond; over his two-year stay, an expedition to Maine and an act of civil disobedience protesting slavery reshape his idea of freedom.
Thoreau returns to society, taking on roles as surveyor, scientist and abolitionist, and makes two more Maine trips; Thoreau writes with renewed energy as he faces a lifelong illness.