Jamie Cooks The Mediterranean
Jamie Oliver travels through the Mediterranean in search of traditional and innovative ways of cooking. Travelling to Greece, Tunisia, Spain and France, he dives into the fresh flavours and simplicity of some of the most varied cuisines in the world.
Jamie heads to the Greek island of Skopelos to cook up a smoky eggplant flatbread and lemony chargrilled chicken with tzatziki and rice.
In Tunisia, Jamie meets traditional couscous makers, eats delicious street food and cooks with local chefs. Inspired by everything he sees, Jamie cooks crispy prawn parcels drizzled with harissa, and flavour-packed chicken and merguez sausage stew.
Jamie takes inspiration from Provence, France's flavoursome fare, and cooks steak and chips with a twist and a tart.