Legends
Deep cover operative Martin Odum has the ability to transform himself into a completely different person for each job as he struggles with the mystery of his real identity.
Agent Martin Odum returns to the FBI after an assignment infiltrating a domestic terrorist organisation; Martin tries to connect with his estranged wife and son; a mysterious stranger confronts Martin with information.
Chemistry
A high school chemistry teacher and his family are kidnapped. Meanwhile, Martin, Crystal and Troy Buchannan go under cover to infiltrate the Chechen mob.
Martin assumes the legend of an international arms dealer and then makes contact with a beautiful arms dealer who is the right hand of a Chechen mobster.
The Colonel and Ana Paulanos are captured by DCO, the Colonel's followers release VX on a crowded bus and Martin stages a prison break, forcing the Colonel to lead him to the VX.
Martin takes Kyle Dobson into custody following a shootout. Dobson's mysterious employers instruct some hitmen to retrieve a wounded Dobson.