Love Formula
Originally from a small village, Jian Dan (Song Yi Ren) is excited for university. However, she runs into problems on her very first day, when she gets into several negative encounters with Han Yan Sheng (Guo Zi Fan), the president of the swim club and one of the most popular boys on campus. The final straw erupts when Jian Dan accidentally pushes Yan Sheng into the school's pool, not knowing about his traumatic incident with water a year prior that left him unable to swim like he used to. This starts a series of events that threatens Jian Dan's standing as a scholarship student, as she's required to join a school club and obtain credit for attendance – and when she tries to join the swim club, Yan Sheng decides to make her life hell. She ends up forming her own club to avoid him, but somehow finds herself unable to do so, especially when they learn that they both share a love of mathematics. Can they overcome their horrible first impressions and find a way to call a truce? This drama was adapted from the novel "E Mo Shao Ye Bie Re Wo" by Jin Xia Mo.