Our Generation
A bubbly girl and a gloomy boy form a bond. But can their friendship survive the struggles of growing up and bloom into something more?
When Lin Yingtao, a bright young girl in a rural mountain town, meets Jiang Qiaoxi, a quiet new student, she works to draw him out of his shell.
Fifteen-year-old Yingtao gets in trouble for writing letters to Jiang Qiaoxi. But when he doesn't respond, she goes to his new school to meet him.
After a tough conversation with Jiang Qiaoxi, Lin Yingtao throws herself into her studies and earns a spot at an experimental middle school in the city.
Yingtao's efforts to ignore Jiang Qiaoxi backfire when an old letter resurfaces, and a trip to the aquarium stirs up past memories and feelings.
Jiang Qiaoxi tries to rekindle their friendship, but Yingtao pushes him away. Later, a squabble over a pet rabbit leads to trouble with the principal.
On a borrowed bike, Jiang Qiaoxi races after Yingtao's bus in a rash attempt to win her friendship and explain his absence from her life.