Troubleshooter MacGyver must defeat a deadly security system to rescue scientists trapped in an underground laboratory.
The KGB and Budapest police pursue MacGyver, as he tries to free Gypsies who stole a watch containing secret information.
MacGyver matches wits with a corrupt military force, when he attempts to save a photojournalist from a South American crime syndicate.
MacGyver teams up with a local land owner, to battle a huge colony of ants marauding through a dense South American jungle.