Mrs. America
True story of the feminist movement to ratify the Equal Rights Amendment, and the unexpected backlash led by conservative Phyllis Schlafly.
Conservative activist Phyllis Schlafly considers another run for Congress, amid the women's movement's push for passage of the Equal Rights Amendment.
While Phyllis Schlafly mobilises grassroots support in her fight against the ERA, Gloria Steinem fends off Bella Abzug's attempts to drag her further into the political game.
Shirley Chisholm makes a historic run for president, while Gloria Steinem struggles to play politics at the DNC; Phyllis Schlafly takes her new anti-ERA organisation national.
As Stop ERA grows and gains media attention, Betty Friedan, the mother of the feminist movement, makes it her mission to take down Phyllis.
Phyllis and Fred Schiafly debate superstar feminist couple Brenda and Marc Feigan-Fasteau on television.
With a pro-ERA Republican in the White House, Phyllis Schlafly protests her own party, which puts her in conflict with Republican feminist leader Jill Ruckelshaus.