An epiphany drives Earl to right the wrongs he's made in his life, starting with an old victim of his cruel teasing.
Quit Smoking
Earl decides to quit smoking and soon discovers it's harder than he anticipated; Joey comes to a conclusion on the best way to inherit Earl's money.
Earl tries to amend for an unethical sports wager on a high school game that deprived his brother, Randy, of a chance to score a touchdown.
Earl asks for help from Joy's former nemesis to win a beauty pageant trophy for Joy to make up for the one he broke, but she wants to remain on Earl's list so that he owes her a hot tub.