Myths & Monsters
An exploration of the stories that have gripped European imaginations for centuries, revealing the fascinating and unexpected history behind them.
Heroes and Villains
The strange Slavic story of Ivan and Koschei the Deathless; the origins of King Arthur and the wizard Merlin; Odysseus resists the song of the Sirens; Sigurd battles the dragon Fafnir.
Society has always has had a fascination with the dead, and the myths and legends associated with the afterlife reflect what different cultures value most in life.