Operation Buffalo
Leo Carmichael must deal with the arrival of the British High Commissioner to witness an atomic test, as he learns that someone from the base is missing.
The arrival of a new woman at the camp has Leo immediately suspicious, as Cranky questions his purpose following an encounter with an Aboriginal family.
In Adelaide, Leo sidesteps ASIO and receives an offer from Wilcox that he cannot refuse. Back at Maralinga, Eva questions Quentin about his weather reports.
When Leo arrives back at Maralinga with Wilcox and members of the press, he must keep them away from the unexpected visitors hiding in the camp's kitchen.
Leo and Corinne decide who to trust, while Eva struggles with her abductor and Cranky tells Dalgleish that he wants to stay in the desert.