Professor T
Professor Jasper Tempest, a genius Cambridge University criminologist with OCD, unwittingly becomes an advisor to the police when he is caught up in a mysterious crime at the university.
Professor T is persuaded by a former student, now a police detective, to help her investigate a serial rapist. When he discovers his mother Adelaide is trying to sell his long-abandoned family home, T makes a momentous decision.
A Fish Called Walter
Professor T is called in to narrow down the list of possible suspects after a librarian is poisoned, but not everyone on the police team is happy with his involvement.
Professor T deals with a hostage situation; old flame Christina reveals that not all is well with her marriage.
Professor T helps investigate the disappearance of a six-year-old girl; tensions rise between Paul Rabbit and Professor T.
Professor T is convinced a vulnerable girl is the key witness to a murder; Dan and Lisa agree to go on a date.
Professor T believes the culprit who made an attempt on a businessman's life may be closer to home than the police suspect; Professor T's birthday brings with it a haunting childhood memory.