A "fly-on-the-wall" look at the men and women of the Washoe County Sheriff's Department, a squad led by Lt Jim Dangle, from their politically incorrect opinions, to their emergency call responses, and attitudes towards each other.
Lieutenant Dangle's strict zero-tolerance policy turns on himself when he becomes the first, and only, criminal in town.
Fireworks
Jones and Garcia question a suspect about contraband fireworks; Wiegle goes undercover as a sex worker in a sting.
After Deputy Jones gets suspended for assaulting Garcia for making a racial comment, he lands a job as a crossing guard.
The Reno Sheriff's department is eager to impress when the FBI comes to town during an ongoing homicide investigation.