Rick Stein's India
World-renowned chef Rick Stein takes a trip across India, in the hope of discovering what makes the perfect curry. He examines the different cultures and regions to see how they differ.
Kolkata And Chennai
Rick heads to Bengal and Tamil Nadu, to see where Britain's love of curry began. He notes the prominence of fresh seafood in their dishes, and savours curries heavy on mustard and tamarind.
Rick goes on a hunt through Mumbai in search of the bombil fish, which immortalised Bombay duck. He also takes part in Parsee hospitality, and explores fusion cooking.
Rick heads to Madurai, where he finds a five-star hotel with a humble kitchen. He also samples Chettinad chicken, which was inspired by both east and west cooking.