Scanning History
An archaeological revolution has been underway for 15 years, driven by technology. From the rise of the first empire to the creation of the megalithic site of Newgrange, new technologies are revealing previously unknown chapters of antiquity.
Explores the Amber Road, which was at the heart of continental European trade in antiquity.
Baiae, once a fashionable Roman city that housed high society, now lies submerged by the sea and sand, but perfectly preserved, posing mysteries for science.