Set in the 24th-century, Captain Jean-Luc Picard heads the undaunted crew of the USS Enterprise on their adventures in space.
The Enterprise travels to Ligon II to negotiate a treaty to obtain a vaccine needed on Stryris IV. The Ligonians feign friendliness but kidnap Lt Tasha Yar, and the crew must combine their wits to turn the tables on the Ligonians.
The USS Enterprise and Ferengi starships must pass a crucial inquisition by the guardian of the Tkon Empire before continuing their trips through space.
The Enterprise is catapulted more than a billion light years from its galaxy when a test on the ship's propulsion system backfires.