Supersize Structures
Living Big
Explore the tallest towers, the biggest palaces, the grandest tombs and ancient temples that were forgotten for centuries. This episode shows how technique, technology, and ambition have developed some of the most magnificent structures in the world.
For as long as man has been alive, he has fought to defend what is rightfully his and fought even harder to take what is not. He soon figured out, the man with the biggest weapon has the advantage.
People aren't the only ones that need to travel. Our way of life has always relied on the transportation of cargo, freight and raw materials. Transport has needed to evolve to keep up with the demand.
Mankind has proved time and time again that they are more than capable of dreaming big. Ferocious ambition along with a "go big or go home" mentality, has produced both world renowned monuments and monumental gaffs.