Terra Nova
The Shannon family travels back in time as part of the Tenth Pilgrimage of settlers to the Terra Nova colony.
Jim and Taylor must find a way to protect the colony from a pterosaur attack; Elisabeth wonders if a past love played a role in her recruitment; Syke tries to help Josh.
While investigating radio silence at a nearby outpost, Elisabeth, Jim, Malcolm and Taylor discover an outbreak of a mysterious and fatal virus.
Jim and Shannon aren't sure if they can trust an orphan who seeks asylum at the colony; Mira tries to reclaim a valued possession; Taylor thinks a traitor is in his midst.