The Big C
A schoolteacher from Minneapolis faces a difficult journey as she is diagnosed with terminal cancer. Cathy decides that she must start looking after her own needs, instead of worrying about everyone else.
Summertime
Cathy learns from Dr. Todd just how little time she has left, and for the first time in her life, starts to appreciate her body. Paul tries to make sense of his wife's request to live apart for the summer by signing up for couples therapy. Adam, desperate to get away from his "crazy" mom, attempts to sneak off to soccer camp without her knowing.
Cathy meets someone new to feel sexy again. Meanwhile, Cathy's eccentric brother Sean tries to keep his building and Adam is caught while watching pornography.
When a new lump reveals that her cancer is getting worse, Cathy decides to call off her affair with the school's handyman as she looks to reunite her family for an annual charity race.