The Challenge: Untold History
Dawn of an Empire
Cast members from The Real World and Road Rules compete for cash and prizes and end up taking a small '90s cable show to new heights.
Evolution of the Empire
Twenty seasons in, the evolution of The Challenge transforms it into a reality competition soap opera that thrives on cinematic themes, intense games, and a wealth of cast history.
Competitors, producers and fans discuss some of the show's most impressive participants, from OG champions and notorious pot stirrers to social strategists.
Recalls the jaw-dropping moments that have made The Challenge so unpredictable, with its greatest surprises becoming more life-changing.