The Following
Former FBI agent Ryan Hardy helps the agency hunt down a notorious serial killer, that he was instrumental in catching years earlier. The killer has escaped from death row to continue his spree.
Former FBI agent Ryan Hardy is drawn out of retirement when serial killer Joe Carroll escapes from prison; the investigation reveals that Carroll has a cult following.
Chapter Two
Ryan, Agent Weston and FBI Specialist Debra Parker investigate the history of Carroll's psyche; Emma, Jacob and Paul hold Claire's son while they plan for their next move.
Hardy and the FBI try to predict the actions of a new follower named Rick (Michael Drayer); Paul's jealousy reaches a breaking point; the beginning of Carroll and Hardy's relationship is revealed.
Maggie devises a plan to put an end to Hardy; Paul reveals a secret that Jacob has been hiding from Emma; Hardy and Claire's relationship is explored.
As Hardy and the team make their next move, panic spreads at the followers' hideout; Carroll seeks out a lawyer from his past.