The Horn
The airmen and paramedics of Air Zermatt, an alpine search and rescue team, work in perilous conditions to recover those in need of help while climbing Switzerland's Matterhorn mountain.
The Mountain
The team of Air Zermatt face the harsh reality of life and death on the mountain and know that every mistake can have dire consequences.
A pilot suspects something may be wrong with his helicopter during a mission, and must make a critical decision.
The rescue team is pushed to the limit during the peak of the winter season, sometimes answering up to 25 rescues a day.
Team members reflect on past alpine rescues and show off cutting-edge technology and techniques that have revolutionised their work.
The team throw explosives from the sky in order to trigger controlled avalanches. With the weather too extreme to fly, an isolated hiker must fight to survive.