The Inextricable Destiny
He Jiu Ling (Song Yi Ren) is the trouble-loving, mischievous eighteen-year-old daughter of a powerful and highly respected general. She has spent her life studying martial arts and has a love of all things strong. So she is shocked – horrified, even – when her family agrees to marry her off to Rong Yu (Wang You Shuo), the heir to the Jialin National Astrology Hall. Rong Yu is everything He Jiu Ling isn’t: He is gentle, compassionate, softly spoken, highly educated, and academic – and shies away from all sorts of physical conflict. Aghast that she has to marry such a wimp, He Jiu Ling plots to sabotage the marriage before the wedding takes place. But her plans backfire when a “poison” she tries to use to warp his mind has a very untoward effect. Will this unlikely duo tie the knot – and could an unexpected romance bloom despite all the chaos? “The Inextricable Destiny” is a 2023 Chinese drama series that was directed by Li Xiao Jiang.