The Last Alaskans
Explores the lives of the final families living in the 19 million acres of the Arctic National Wildlife Refuge in Alaska.
No Man's Land
Animals are on the move in the Arctic National Wildlife Refuge during the fall; Heimo tracks a caribou migration; bear tears through Bob's cabin, destroying two years of collected dry meat; the Lewis family arrives alongside some moose.
Everyone prepares to hunt animals large enough to feed them throughout the winter when temperatures will drop to minus 50.
Winter has arrived and now Bob must live without his crashed plane; Heimo must cross a newly frozen river in order to set traps; Ray and his girls prepare their traplines to replace much needed meat.
The price of living hundreds of miles from civilisation is evident; Tyler and Ashley make a long 24-kilometre journey to a lake cabin on a quest for food and to run their dog team; Bob leaves to go see his daughter.
The first day of darkness has arrived in the refuge and everyone is now in jeopardy of getting caught miles from home in the dark; the Lewis family daughters prepare to leave and trek into town on their own.