Man vs Wild
An adventurer and survivalist deliberately strands himself in remote locales; he then makes his way back to civilisation to provide in-depth advice for travellers who may find themselves lost on what was expected to be a routine hike or other trip.
Bear Grylls heads to the African savanna to reveal vital techniques for finding food and water whilst avoiding predators in this extreme environment.
Bear demonstrates how to survive in the dangerous alligator-infested swamps of the Everglades, Florida.
Bear Grylls demonstrates how to make a snow cave, find water in deep tunnels, and avoid frostbite in Iceland's Arctic conditions.