Survivorman
Riding a dirt bike out into the official middle of nowhere, Les simulates a break-down scenario. Half a gallon of water, a snack bar and his multi-tool are all he has with him for the next seven days.
Marooned on Costa Rica's Osa Peninsula with lush rainforests and deserted beaches, Les Stroud has only swimming goggles, three ballpoint pens and a multi-tool to aid him for the next seven days against snakes, spiders, and scorpions.
Les must survive with only a handful of cashews and beef jerky, one match and a multi-tool.