The Nokdu Flower
Two half-brothers fight on opposite sides in the Battle of Ugeumchi during 1894's Donghak Peasant Revolution.
Baek I-hyeon returns from studying abroad. As the towns' fury against the government grows, Jeon Bong-jun begins planning an uprising.
When his father is injured, Baek I-gang brings him to safety and finds reluctant help from Song Ja-in. Bong-jun and his followers blow up a dam.
As I-gang struggles with a loss, he's handed a new role in his family. A powerful supporter of the Donghak movement is imprisoned.
I-gang wants a fresh start for himself and his mother and tells Baek Man-deuk that he wants to leave, but his plans are quickly sabotaged.
I-hyeon's sudden conscription shocks the Baek family. I-gang arrives at the Donghak camp with a request for Bong-jun.
I-gang has a long battle to earn the others' trust in Bong-jun's army. I-hyeon learns who was responsible for sending him to war.