The Pitt
The daily lives of healthcare professionals in a Pittsburgh hospital as they juggle personal crises, workplace politics, and the emotional toll of treating critically ill patients.
7:00 A.M.
While Dr. Robby attempts to distract himself from the anniversary of his mentor’s death, Dr. Collins tries to push through her shift with morning sickness.
Robby helps a pair of siblings navigate their elderly father’s advance directive. Later, Samira fends off cops targeting a woman with a misunderstood condition.
While helping a patient’s family cope with loss, Robby struggles with memories of his mentor’s final days. Whitaker falls victim to a psych patient known as “The Kraken.”
Both Santos and Collins deal with their own moral – and legal – quandaries. Samira's careful approach earns praise from patients – and reproach from Robby.
Robby receives an ultimatum from the hospital; Mel, Javadi and Collins each navigate their unique mother-daughter dynamics.