The Reason Why He Can’t Marry
Mariko Goto (Yumi Wakatsuki), determined to marry by thirty, sets her sights on her handsome boss Mitsuo Tomizawa (Hayami Mokomichi). Despite being a successful section chief who attracts many women's attention, Mitsuo remains uninterested in romantic relationships. The reason? He is obsessively in love with his doll, Michuko, and consistently rejects any romantic advances. Mariko, undeterred by this unusual obstacle, works hard to win Mitsuo's affection and potentially break through his unusual attachment to his inanimate companion. Will her determination be enough to capture the heart of a man more devoted to his doll than to real-life romance? "The Reason Why He Can't Marry" is a 2021 Japanese romance drama based on the manga by Saki Ou.