The Roosevelts: An Intimate History
A frail, asthmatic young Theodore Roosevelt transforms himself into a champion of the strenuous life, leads men into battle and then rises like a rocket to become the youngest president in American history at 42.
Theodore Roosevelt campaigns for America to enter World War I; Franklin Delano Roosevelt serves as Secretary of the Navy; Theodore's death at age 60 provides Franklin with a major opportunity.
Franklin Delano Roosevelt runs for vice president in 1920, but he contracts polio; while serving as governor of New York, Democrats turn to FDR as their presidential nominee for 1932.
President Franklin Delano Roosevelt's New Deal restores people's self-confidence; as the 1930s come to a close, FDR faces two issues: whether to run for a third term, and how to deal with Adolf Hitler.
President Roosevelt prepares the US for its entry into World War II; Eleanor pushes to keep the New Deal reforms alive in wartime; FDR learns that he has congestive heart failure in 1943 but decides to run for a fourth term.