Titanic Sinks Tonight
Minute by minute - the night the unsinkable ship sank; vivid first-hand accounts from passengers and crew tell the story of the most infamous disaster in maritime history.
The Unsinkable Ship
The mighty Titanic collides with an iceberg; as news of the damage filters through to the captain, he realises his 'unsinkable' ship is going to sink.
A Chance of Rescue
The captain orders Titanic to be evacuated, but with not enough lifeboat places for everyone on board, the rescue mission quickly unravels.
As Titanic goes down fast by the head, there's a scramble for places in the remaining lifeboats; to maintain order in the chaos, officers resort to desperate measures.